Időmanipuláció nélkül is bőven tartogat izgalmakat a Life Is Strange: Before the Storm


A Life Is Strange: Before the Storm fejlesztői főleg arra fektették a hangsúlyt az idei gamescomon, hogy megmutassák, a legapróbb döntéseink is komolyan befolyásolják majd a játék eseményeit.

Nem csak azért örültem borzasztóan annak, hogy a gamescomon a Square Enix kitelepülését kellett meglátogatnom, mert megmutatták nekem a Life is Strange: Before the Storm izgalmas újdonságait, hanem azért mert egyből lecsaphattam a kikészített italokra és apró falatkákra, amik aznap az első élelmiszerbevitelt jelentették számomra. Teljesen nulláról egy picit életképesebb formába rázódva léptem be tehát az előadóterembe.

Régi csibészek

Csak dicsérni tudom a Deck Nine Games csapatából azt a zsenit, aki fejéből kipattant a prezentáció terve. Öt tévéképernyő várt bennünket a teremben, ezek közül az első indult el maga a játék. Már az első pillanatoktól egyértelmű volt, hogy a maradék négy kijelző is szerepet kap majd az előadás folyamán, de előtt még gyorsan felvezették nekünk az alapokat.

Life is Strange előzményében ismét Arcadia Bay kitalált városkájában járunk, de most az ekkor még csak 16 esztendős Chloe Price lesz történetünk főhőse, őt fogjuk irányítani. Az eddig közzétett előzetesekben már többször is feltűnt, így nem árulok el nagy titkot azzal, ha megemlítem, hogy Rachel Amber is felbukkan a játékban, komoly szerepe lesz majd neki is a sztori alakulásában, nem csak pár kósza pillanat erejéig rángatják be a történetbe. Más ismerős karakterek is felbukkannak majd a három epizódosra tervezett évad során, de természetesen közülük nem akartak mindenkit előre felfedni a készítők, tartogatnak még bőven meglepetéseket.

A szavak ereje

Nagy vonalakban megegyezik a játékmenet az eredeti Life is Strange-ben megszokottal, a látványvilág is hasonló és a zenére sem lehet panasz, utóbbiról külön is mesélt nekünk a Before the Storm írója, a vele készült interjút is megmutatjuk hamarosan. Már előre egyértelmű volt, hogy bizony elemeknek azonban menniük kell, elvégre Chloe nem képes visszatekerni az időt. Ilyen különleges képességek helyett csípős szövegével tud túljutni az elég gördülő akadályokon. 

A levetített játékmenet videóban például egy kricsmibe akart bejutni, ahova a nála lévő hamis igazolvány nem jelentett azonnali bebocsájtást. Az ajtóban strázsáló szamoai őr azonban nem meggyőzhetetlen fajta, csak a megfelelő stílusban kell előadnunk magunkat. A környéken körbenézve olyan információkat szedhetünk össze, amelyek új dialógusopciókat nyitnak meg, így eljuthatunk odáig, hogy az őrpajtás minimális hajlandóságot mutasson a beengedésünkre. Az új „backtalk” rendszer segítségével pedig valóban meg is győzhetjük őt. A szópárbaj közben elképzelhető, hogy többféle verbális támadásunk is betalál, de olyan helyzet is elképzelhető, hogy egyetlen felkínált mondat lesz csak elfogadható. 

Pillangóhatás

A már korábban említett tévéképernyők akkor jutottak szerephez, mikor elértünk egy olyan döntéshez, aminek köszönhetően kettéágazik a történet. Semmitmondónak tűnő apróságok is komoly következményekhez vezethetnek, az eltérő cselekményszálakat pedig külön kijelzőkön vezették tovább. Az egyből világos volt, hogy például egy marék pénz elemelése komolyan alakítja a történetet, de akár egy kis szagsemlegesítő spray is sorsdöntő jelentőségű lesz. Nem szeretné többet elárulni még ezekről az aprócska részletekről sem, jobb lesz, ha mindenki maga fedezi majd fel a Before the Storm fordulatait. 

Erre pedig már nagyon hamar lehetőségünk nyílik, hiszen a Life is Strange: Before the Storm első epizódja alig pár nap múlva, augusztus 31-án rajtol el PC-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on. Ti tenni fogtok vele egy próbát?


Szólj hozzá!