2016 a VR második generációjának éve, hisz tavasszal megjelentek az Oculus Rift és a HTC Vive szemüvegek. Igaz, lehet, hogy ez sokaknak fel sem tűnt, hiszen kifejezetten ezekre készült játék nagyon kevés akad, ráadásul ezek túlnyomó része indie-cím, amelyek sokszor nem csak marketing terén, de más tekintetben is komoly hiányosságokkal küzdenek.
A Vive nem is kíván exkluzív játékokat finanszírozni, az Oculus kis fáziskéséssel vágott bele ebbe, viszont a PSVR-t az alapoktól kezdve így tervezte a Sony. A hardver sok európai országban (itthon sajnos nem) október 13-án jelenik meg, és ezzel együtt egy rakás VR-játék jelenik meg, vagy régi játék kap VR-frissítést.
A teljes lista még mindig nem ismert, a megjelenési dátumok ide-oda csúszkálnak, de most összeszedtünk 60 játékot, melyek jó eséllyel még idén PSVR-kompatibilissá válnak. Igaz, ezek közt van néhány olyan is, melyek hivatalosan nem jelennek (még?) meg Európában, de mivel a régiómentesség és a digitális boltok szabadsága miatt ezeket is viszonylag könnyen be lehet szerezni, nem zártuk ki őket.
100ft Robot Golf
A cím árulkodik: bármilyen hülyén is hangzik, itt tényleg harminc méteres robotok ütögetnek egy parányi labdát. A golf általános szabályai itt is érvényesek, no persze azt leszámítva, hogy multiban valós időben zajlanak az ütögetések; illetve az is kisebb eltérést jelent, hogy óriási fémbestiaként bármilyen akadályt el tudunk tüntetni az ideális ívről. Igen, egész városokat is.
The Assembly
Már a videóból is látszik, hogy különleges hangulatú játékról van szó, amely teljes egészében egy titkos, finoman szólva sem legális laborban játszódik. A két, felváltva irányított karakter eltérő játékstílust képvisel: a lelkes Madeline tudós akar itt lenni, neki klasszikus kalandjátékokat idéző, megtervezett teszteken kell jól szerepelnie, míg a kiugráson dolgozó meghasonlott Cal inkább sétaszimulátor jellegű szakaszokat kap, organikusabb feladatokkal.
Attractio
Nem egy és nem két játék készült már a Portal óta, amelyek ugyanúgy a gravitáció manipulálására, a világ forgatására épültek, ezek egyike volt a januárban megjelent Attractio is. A mexikói fejlesztők játéka a PSVR megjelenésének napján frissítéssel köszönti a hardvert, és ezt követően a VR-szemüveget kihasználva is játszhatjuk azt.
Batman: Arkham VR
Batman-szimulátor, amelyben néhány apró akciórész mellett a nyomozás és az Arkham-játékokból ismert detektív-mód kapja a főszerepet. Lenyűgöző látványvilág, de viszonylag rövid játékidő várja azokat, akik a 20 dolláros áron a digitális boltokba kerülő, igen hangulatos játékra beruháznak.
Battlezone
Az eredeti, 1980-as videojáték anno forradalmat hozott ténylegesen 3D-s világot adó grafikájával és intenzív harcaival. A modern újragondolás látványvilága elsősorban a legutóbbi Tron-filmet idézte fel bennünk, de az összhatás a PSVR-ből nézelődve tényleg nagyszerű. Reméljük a játékmenet kicsit mélyebb lesz, mint amilyennek az első demók alapján tűnt.
Bound
Nem volt még játék, ami olyan stílusosan dolgozta volna fel a táncban rejlő erőt, mint a Bound – igaz, ennek oltárán rengeteg klasszikus játékelemet fel kellett áldozni. Akik így is vevők a néha szinte hipnotikus játékra, azok biztos örömmel fogadják, hogy a PSVR megjelenésétől kezdve a játék igazi térhatásban is élvezhető lesz.
Classroom Aquatic
Sajnos semmilyen jó stílusmegjelölést sem tudtunk kitalálni ehhez a játékhoz, de ha elmondjuk miről szól, ezt ti is meg fogjátok érteni. Tehát: e játékban egy embergyereket alakítunk, aki egyedüli humánként egy delfiniskolába jár. Játékosként a feladatunk az lesz, hogy dolgozatíráskor a többi delfin papírjairól lelessük a válaszokat; de sajnos hősünket nem kedvelik a tengeri emlősök, a tanár is árgus szemmel figyel, így csak óvatosan lehet bámulni.
Dead or Alive Xtreme 3
Bár a program elérhető angolul, ez a verzió csak Hong Kongból (és Taiwanból) szerezhető be – akárhogy is, ez a játék is szemügyre vehető lesz VR-ben. Nem tudjuk, hogy pontosan mely játékmódok lesznek így elérhetők, de aligha tévedünk nagyot, ha a fényképezős-módot is ide tippeljük. Gyakorlatilag biztosak vagyunk benne, hogy Japánban csak ez önmagában el fog adni egy rakás PSVR-t.
Dead Secret
Képzeld el, hogy a Gone Home-ot egy rakás horrorkedvelő őrült készítette a Fullbright stúdió optimistái helyett, és nagyjából be is lehet azonosítani, hogy mi is az a Dead Secret. Egy rész egyszerű kalandjáték, egy rész sétaszimulátor egy hatalmas házban (ami ezúttal nem a családé; riporterként derítünk fel egy tetthelyet), egy rész elmebeteg, japán ihletésű horror.
Dimensional Intersection
Interaktív zenei vizualizációs program; játéknak nem feltétlenül nevezhető, de ha valaki legális eszközökkel szeretné elérni, hogy a zene tényleg megelevenedjék szemei előtt, kiváló választás lehet. A trailer alapján elektro muzsikákkal nagyszerűen működik, meglátjuk, hogy a magyar mulatós slágerekre mit lép majd a program…
Eagle Flight
Multiplayer FPS, ahol a játékosok ragadozómadarakat alakítanak, a környezetet pedig emberek nélküli, posztapokaliptikus nagyvárosok biztosítják. Az E3-on kipróbáltuk, az alapján meglepően izgalmas a házak közt, az Eiffel-torony lábainál repülni, de a 2 vs. 2 felállást kicsit üresnek éreztük.
EVE: Valkyrie
Az egyik leglátványosabb, legjobban működő VR-játék – legalábbis PC-n az volt. Reméljük az epikus űrcsatákat, az óriási ütközeteket és a feszes tempót a PSVR-verzió is hasonló minőségben tálalja – ha így lesz, óriási sikert jósolunk neki.
Farpoint
A rövid E3-as demót végigjátszva teljesen belelkesedtünk: noha ez az FPS nem komplexitásával és mélységeivel próbál hódítani, a VR-élmény fantasztikus, és néhány okos megoldással megannyi más játék hibáit is sikerült elkerülni – ráadásul a PlayStation Aim műanyagfegyver amilyen bután néz ki élőben, annyira vadítóan jól működik VR-ben.
Fated: The Silent Oath
Egy viszonylag rövid akció-kaland keverék, amelyben egy hangját vesztett viking harcossal kell lányunkat megvédelmezni. Logikai feladatok, rövidke akciórészek, bólogatással vagy fejünk ingatásával irányított párbeszédek jellemzők a Fatedre, amely PC-n már megjelent – az akkori beszámolók szerint érzelmes játékról van szó, de a 20 dolláros árat majdnem mindenki sokallta a rövidke kalandért.
Final Fantasy XV
Noha a teljes játék nincs VR-re szabva, a Final Fantasy XV kínál egy speciális lehetőséget, amelyben a pisztolyt használó Prompto felett vehetjük át az irányítást, mintha valami – rémesen egyszerű – FPS-ben lennénk. Ilyen harcokon túl néhány más jelenet (például hosszú autózások) is VR-kompatibilis lesz, de fontosnak, vagy akár kiemelkedően élvezetesnek nem mondanánk a dolgot az E3-as demó kipróbálása alapján.
Futuridium EP Deluxe
2014 végén jelent meg ez az erősen stilizált látványvilágú, erős zenei anyaggal szerelt shooter, ami megjósolható módon a gép megjelenésével egyidőben megkapja a VR-támogatást is. Ennek értelmét is látjuk, a hangulatos program így minden bizonnyal új életre fog kelni.
GNOG
A kinézetéért, általános stílusáért díjakat érdemlő GNOG működését gyakorlatilag lehetetlen elmagyarázni; lényegében egy olyan logikai játékról van szó, ahol minden „pálya”, azaz minden gépezet vagy babaház fura feladatok, fejtörők tucatjait kínálja fel. Olyan, mintha valami igen furcsa műanyag-játékkal szórakoznánk, amelynek szabályait eleinte nem ismerjük – reméljük, élvezetes lesz e titkokat felderíteni.
Gran Turismo Sport
A fejlesztést vezető Kazunori Yamauchi szerint „az a Polyphony Digital célja, hogy a teljes Gran Turismo Sport játszható legyen VR-ben”. Bár a többi VR-játékot látva ez elég sci-fi dolognak hangzik, de hát technológiai szempontból a japán stúdió mindig meg tudta lepni a világot.
Harmonix Music VR
Nem is biztos, hogy játéknak kell nevezni, hisz a Music VR részben egy videoklip-rendező program, részben meg egy zenéinknek grafikai egyediséget adó alkotás. Az alábbi videót megnézve abszolút látszik, hogy miről is van szó – jóval egyszerűbb úgy megérteni, mintha megpróbálnánk pontosan elmagyarázni.
Hatsune Miku: Project Diva X HD
A zöldhajú vocaloid következő játéka a Project Diva X lesz, igaz, legnagyobb bánatunkra ennek európai terjesztése még nincs megoldva – mindegy, legrosszabb esetben augusztustól Amerikából lehet importálni. Kipróbálás nélkül nem tudjuk megmondani, hogy az októberi VR-patch csak hangulatosabbá varázsolja majd a koncerteket, vagy alaposan meg is nehezíti a dolgunkat, mindenesetre a sorozat híveiként várjuk ezt a lehetőséget.
Hatsune Miku VR: Future Live
E játék sajnos csak Japánban fog megjelenni, de mivel nem kíván meg óriási erőfeszítéseket az ottani digitális piactér használata, így listánkra tettük. Az eddig látottak alapján nem egy olyan ritmusjátékról van szó, mint a vocaloid nevét viselő többi programnál (lásd pár centivel feljebb), inkább egy egyszerűbb, interaktív játszótérről van szó, ahol a virtuális énekesnő pár számát lehet meghallgatni – és akár egy koncertet is beindíthatunk.
Headmaster
Nem ez az egyetlen PSVR-játék, ami labda fejelgetésére épül (a VR Worldsben is ez a legjobb minijáték), de ez semmit nem von le érdemeiből: a látottak alapján erre az irányítási metódusra egy sötét humorral gazdagon megpermetezett ügyességi játék sül ki, ahol a legkülönfélébb célpontokra kell a labdát irányítani.
Here They Lie
Noha a Ragyogástól a Jákob lajtorjájáig rengeteg horrofilm inspirálta, a Here They Lie mégsem egy tipikus horrorjáték – inkább egy horrorisztikus, néha szürreális környezetbe helyezett kalandjátékról van szó. Nem ijesztget a játék, inkább rettegésben tart, a feszültséget groteszk helyzetekkel állandóan az egekben tartva.
How We Soar
Ez is egy madaras, repülős játék lesz, de nem is állhatna messzebb az Eagle Fight agresszivitásától – a How We Soar sokkal inkább egy nyugodalmas meditációt idéz fel, mintsem egy klasszikus játékot. A videót elnézve a Tearaway, a Flower, a Hohokum jutottak eszünkbe, és ezzel nagyjából be is határoltuk, hogy inkább az experimentális játékok, illetve „játékok” kedvelői várhatják a főnix-szimulátort.
Hustle Kings VR
A Hustle Kings egy biliárd-szimulátor, amely PS4-en free to play rendszerben beszerezhető. A VR-változat nem egy frissítés kódneve, hanem egy új játék lesz, amely persze tartalmában nem változik meg radikálisan, de asztalt sokkal hangulatosabban lehet majd körüljárni benne.
The Idolm@sters Cinderella Girls: Viewing Revolution
A címből talán sejthető, hogy ez is egy olyan program, ami csak Japánban fog napvilágot látni, és csak a vállalkozó kedvűek fognak itthon próbát tenni vele. Egész pontosan nem is tudjuk, hogy milyen játék lesz ez, bár a Viewing Revolution valami nagyon egyszerűt, a The Idolm@sters virtuális zenekar legvadabb rajongóinak tervezett programról lehet szó, ahol forradalmi módon lehet majd a legváltozatosabb ruhákban éneklő leányokat nézegetni.
Job Simulator
A PC-re már megjelent program nagyjából olyan komolysággal közelíti meg a legunalmasabb munkaköröket, mint ahogy a Surgeon Simulator bánt az orvoslással. Autószerelőként darabokra szedhetünk kocsikat, szakácsként allergiás ügyfeleket szívathatunk, irodai munkásként pedig… nos, inkább indítsd el a videót, abból minden kiderül.
Keep Talking and Nobody Explodes
Az év legjobb játékcíme díjra igen esélyes KTaNE egy különleges partijáék lesz, amit egyedi ötlete miatt sajnos elég kevesen fognak megtapasztalni, de ők vélhetően felejthetetlen élményt kapnak. Egy játékos a VR-szemüveget viseli, ő látja a hatástalanítandó, véletlenszerűen generált bombát, miközben a többiek a kinyomtatott használati utasítást böngészik. Ők nem látják a bombát, a tűzszerész nem látja a leírást, az óra pedig ketyeg
Kismet
Az asztrológia áltudománya a legdurvább felhasználói technológiákat is elérte: a Kismetben egy robot tarotkártyából vagy horoszkópunkból „jósolja meg” jövőnket, illetve egy Úr nevű ősi, igazi táblás játékot is kipróbálhatunk benne.
Loading Human
Belső nézetű sci-fi kalandjáték enyhe logikai feladatokkal, könnyed akciórészekkel – nem egy ilyennel találkozunk majd a VR-világban, de a Loading Human legalább igényesnek tűnik. Története egy fiatal, épp szerelembe eső űrkadéttal indul, és persze sokkal drámaibb helyekre jut el – a játékmenet pedig erősen épít a többi karakter elméjébe ugrásokra.
The Modern Zombie Taxi Co.
Ha a Job Simulator túl mindennapos volt, a zombitaxis „szimulátor” talán felkelti a figyelmedet – ez tényleg egy eszeveszett program. Az utolsó emberként nem kell félnünk az élőhalottaktól, hisz munkánk miatt népszerűek vagyunk – nincs rajtunk kívül más, aki tudna taxit vezetni. És persze minderre mi is alig vagyunk képesek, hisz itt a precíz kanyarodás szinte lehetetlen; de a móka nem is abban van, hanem a vidám rombolásban.
Mortal Blitz VR
A változatosság kedvéért egy koreai játék, amelynél egyáltalán nem biztos, hogy Európában is meglátja-e a napvilágot. A kevéske információ alapján ez nem is tűnik nagy katasztrófának, mert egy jóindulattal is csak átlagos FPS-nek tűnik, sci-fi környezetbe helyezett démonokkal. Nem egy Doom, na.
Moto Racer 4
Tízfős motorozás, mind offroad, mint épített pályákon – ez nem hangzik rosszul. Igaz, ezen rövid leíráson túl mást nem nagyon tudunk még a Microids fejlesztőcsapatnál készülő programról, de ezek alapján érdeklődéssel várjuk a részleteket.
The Music Room VR
Emlékeztek még a Wii Musicra? Ahol megannyi hangszeren játszhattunk a wiimote kontroller mozgatásával? Na ez valami nagyon hasonló, csak jóval professzionálisabb módon – amelynek oltárán a szórakoztató körítést áldozták fel. Állítólag komplex számokat is lehet majd készíteni a programmal; lehet, de az is biztos, hogy erre komolyabb előképzettség hiányában kevesen lesznek képesek.
Paranormal Activity VR
A VR legkönnyebb használati módja a használó megijesztése, ezt a hatást igen könnyű elérni a szemeink és füleink feletti hatalmat átvevő hardverekkel. A filmszéria által ihletett program is kizárólag erre koncentrál; bár abszolút nem oltan kreatív, mint a P.T., de vélhetően mindenkire a frászt fogja hozni ijesztgetéseivel.
PlayStation VR Worlds
Ez volt az első játék, amely – még techdemo korában – futott a korai fejlesztés állapotában levő PSVR szemüvegen, és a sok tapasztalat, a három éves fejlesztési idő meg is látszik a programon: az E3-on kipróbált PSVR-programok közül messze ez nyújtotta a legstabilabb „a játékban vagyok” illúziót. Ez nem azt jelenti, hogy a játék tökéletes: például az öt minijátékból a labdásat imádtuk, a sci-fi lövöldözős rész pedig nagyon nem tetszett.
Psychonauts in the Rhombus of Ruin
Ez még nem a Psychonauts 2, hanem egy minikaland az agyturkász Raz főszereplésével. Az alapkoncepció nagyon tetszetős volt (minden körülöttünk zajló karakter felett átvehettük az irányítást), de az E3-on kipróbálva a játékot inkább az tűnt fel, hogy hiába a továbbra is remek humor, a játékmenet nem valami mély, nem kívánt meg sok gondolkodást.
Radial-G
Teljesen egyértelmű, hogy mely sorozat inspirálta: igen, a Radial-G a sajnos régóta nélkülözött F-Zero mintáját vette alapul őrült pályáival és eszelős tempójával. Reméljük, a játékmenet is közelít ahhoz, a korábbi Oculus Rift-megjelenés alapján erre van is esély.
RIGS: Mechanized Combat League
Egyelőre nem sok multiplayer PSVR-játék van kipróbálható állapotban, de ezek közül a RIGS már tavaly is játszható volt. A 3 vs. 3 küzdelmeket adó „sportjátékban” fürge járművekkel lőhetjük a másik csapat tagjait – nem a Battlefield, a Call of Duty és a Titanfall mellett nem valami mély, komplex a RIGS, de az tagadhatatlan, hogy élvezetesek a küzdelmek, a VR pedig még izgalmasabbá teszi az arénaharcokat.
Rise of the Tomb Raider: Blood Ties
Igen, a PS4-re csak idén megjelenő Rise of the Tomb Raider megannyi bónusza közül az egyik a Blood Ties nevet viselő külön fejezet lesz. Ez nem klasszikus farkasgyilkolós-ugrándozós Tomb Raider lesz, hanem egy mindenféle harcot nélkülöző sétaszimulátor, amelyben Lara egykori otthonában keresi apja végrendeletét. A fejezetet PS4-en akár VR-ben is végigjátszhatjuk.
Rez Infinite
Valószínűleg egy ekkorka helyen nem tudom részletesen elmagyarázni, hogy miért is a Rez Infinite a tökéletes VR-játék, úgyhogy jobb lesz, ha hisztek nekem. Az egyenesen az agyunkban dübörgő zene és a látomásszerű környezet tökéletesen kompatibilis a technológiával, a küzdelem pedig a végtelenül precíz fejkövetésnek köszönhetően minden eddiginél folyékonyabb. És egy teljesen új fejezetet is kapunk a játékhoz!
Robinson: The Journey
Nem, ez nem az a Robinson; bár ennek is egy szigeten kell boldogulnia, őt nem egy helyi lakos, hanem egy drón követi, és nem vaddisznók zabálják le búzáját, hanem dinoszauruszok próbálják eltaposni. Igen, a Crytek kicsit „mindent bele” módon modernizálta a klasszikus regényt, de az tagadhatatlan, hogy az újkori Robinson lenyűgöző élmény. Játékmenetét tekintve sekélyebb, mint az Aral-tó: lényegében egy railshooterről van szó, ahol a mozgásunk kötött – de hát így lehet egyszerűen filmszerű jeleneteket a képernyőre pakolni.
Rollercoaster Dreams
Nem ez lesz az első vidámpark-menedzselős program, ahol személyesen is ki lehet próbálni az általunk megalkotott attrakciókat, de itt ezt akár a PSVR segítségével is megtehetjük. Ezen túl sok részlet nem ismert a játékról, mindenesetre a rendkívül béna hivatalos oldal és a mozgóképek teljes hiánya nem tölt el minket sok bizalommal…
Star Wars Battlefront X-Wing VR Mission
Star Wars űrcsaták. Ennél sokkal több információra talán nincs is szükség – a zene és a látvány a franchise-tól megszokott minőségű lesz, és a fejlesztői ígéretek szerint a VR-élményt is az egekbe fogják tekerni. Nem fogadnánk rá, hogy tovább leköti majd az embert, mint mondjuk az EVE, de gyakorlatilag kihagyhatatlannak ígérkezik.
Statik
Akár horrorfilm is lehetne: egy furcsa laborban ébredünk, kezeink egy furcsa dobozba zárva senyvednek, mellettünk pedig egy rosszarcú tudós magyaráz fennkölt dolgokról. Ne higgyünk neki: ha nem sikerül kideríteni, hogy miként tudjuk magunkról levenni az egyre bonyolultabb gépezeteket, életünknek hamar vége szakadhat.
Summer Lessons
A Tekken fejlesztői mintegy mellékesen összehoztak egy techdemót, amiből a hatalmas lelkesedést látva teljes játékot faragtak. A lelkesedés pedig hogy is maradhatott volna el, hisz a programban egy fiatal, igen csinos leány életét irányíthatjuk, mintha a Simsből valaki kioperálta volna a japán néplélek számára jelentéktelen dolgokat. Azt még mindig nem tudjuk, hogy pontosan mi is a játék célja; illetve, hogy van-e, vagy megelégszik-e a program egy csodálatos nyár szimulálásával. A játék az eddigiek alapján nem fog a szigetországon kívül megjelenni.
Super Stardust Ultra VR
Jelenlegi információink szerint ez nem egy frissítést jelent a megunhatatlan SSU-hoz, hanem egy teljesen új játékot. Akárhogy is legyen, az biztos, hogy a Super Stardust és az Ultra bővítés minden játékmódja VR-támogatást kap, ráadásul egy FPS-üzemmódot is kapunk, ahol az eddigiektől radikálisan eltérő módon lehet lőni az idegeneket.
SUPERHYPERCUBE
Hogy pontosan mik is a SUPERHYPERCUBE szabályai, azt a játékmenetet bemutató videók után sem értettük meg teljesen, mindenesetre a lényeg az, hogy a minden akció után egy kicsivel nagyobbá váló kocka-kupacunkat a játéktér egy adott zónájába illesszük bele. A stílusos látványvilág, és a cselekedeteink alapján íródó zene bennünk a Lumines emlékét idézte fel, reméljük ez a játék is lesz olyan élvezetes.
Synthesis Universe: Maze
A szinte egyszemélyes projektként csaknem fél évtizede készülő játék egy sci-fi kalandjáték lesz, az első epizódja egy tervezett sorozatnak. Ahogy az alcím is mutatja, ez az epizód az útkeresésről, öt hatalmas labirintus felderítéséről fog szólni. A rég elhagyatott városban robotokkal, ősi gépezetekkel és egy, a zenét kommunikációs formaként használó népség hagyatékaival fogunk találkozni.
Tethered
Bár arról egyelőre nem vagyunk meggyőződve, hogy ebben az aranyos stratégiai játékban hatalmas előnye, haszna lenne a VR-nek, a Tethered nem tűnik rossznak. A kicsit a Kefling-játékok egyszerűségét és mesehangulatát felidéző programban láthatóan egyszerű gazdasági rész és egyszerű küzdelmek lesznek (az éjszakánként támadó meztelencsigák ellen); no meg reméljük valami csavart belevisznek, mert így jó eséllyel el fog tűnni a látványosabb, mélyebb programok között.
Thumper
Valahol a DJ Hero és a WipEout találkozási pontjában született a Thumper, melynek stílusbesorolása is sokatmondó: a fejlesztők a rhythm violence leírást találták ki alkotásukhoz. Lényegében egy hihetetlen tempójú ritmusjátékról van szó, melyben fura bogár-karakterünk egyre vadabb tempóban száguld a szintén egyre nagyobb lendületre kapó zenére. Szavakkal leírva nem tűnik érdekesnek, a videó már érdekesnek tűnik, kipróbálva pedig egy megdöbbentően adrenalin-dús élményt kapunk.
Tumble VR
A „vajon milyen magas tornyot tudok létrehozni a körülöttem levő cuccok egymásra pakolásából” nevű játékkategória első képviselőjeként a Tumble VR egyfajta Jenga-szimulátor lesz, amelyben elvileg valós fizikai modellezés kíséretében kell mindenféle tárgyat egymásra tornyozni. Mivel még nem tudtuk kipróbálni, nem ítélkeznénk felette, de egyelőre… érdekes ötletnek tűnik.
Until Dawn: Rush of Blood
Az eredeti Until Dawn (http://hu.ign.com/until-dawn/6521/review/until-dawn-teszt) egy érzelmi hullámvasút volt, a Rush of Blood viszont egy valódi hullámvasút. A bejelentéskor mindenki meglepődött, hogy a döntéshelyzetekkel teli kalandjátékból miként lett egy zseblámpás-pisztolyos akcióorgia, de az újabb videókon legalább már úgy tűnik, hibátlanul működik a technológia.
VEV: Viva Ex Vivo
Egysejtűként úszni a gerincvelőben, vérben, vagy egy édesvizű tóban fura élmény lehet, és ezt a VEV igen hangulatosan mutatja be. Az így is elég hatásos játékhoz októberben érkezik a frissítés, ami a PSVR-támogatást hozza a programba.
Volume: Coda
A lopakodós játékok egyik legkeményebb képviselője, a Volume októberben egy kiegészítőt kap (elvileg ingyenesen), amellyel jóval közelebb kerülhetünk az akcióhoz, mint bármikor korábban. A képernyőbe belógó kontroller kicsit furán néz ki, de a fejlesztőkben mindenképpen bízunk.
VRTIGO
Nem ez az egyetlen hullámvasút-tervező és -tesztelő játék a listán, de egyelőre mindenképpen ez néz ki jobban. Igaz, itt nem kell egy egész vidámpark irányításával foglalkozni: gyorsan felskiccelünk valami extrém hullámvasutat, és már ülhetünk is be a kis kocsikba rettegni.
War Thunder
A remek free to play akció-MMO a PSVR megjelenésével egyidőben frissítést kap, amely ennek támogatásával gazdagítja a programot. A tankos üzemmódnál nem feltétlenül várunk nagy előrelépést, de a légiharcnak mindenképpen jót fog tenni a tökéletes térhatás.
Wayward Sky
A point & click a múlté, az új kategória neve: look & click. A Wayward Sky egy elsősorban nem a Dark Souls-szintű kihívásokat keresőknek szól, egy végtelenül barátságos kalandjáték lesz, igen egyszerű feladatokkal és meseszerű történettel. A trailer alapján vélhetően mindenki el tudja dönteni, hogy erre neki szüksége van-e, mindenesetre a program igényesnek tűnik, amit a gyermekjátékok jó részéről nem lehet elmondani.
World War Toons
Nekünk elsőre a megboldogult Battlefield Play4Free jutott az eszünkbe erről a játékról, és nem csak azért, mert a World War Toons is ingyenesen letölthető és nyúzható lesz. A majdnem világháborús hangulat, a rajzfilmes külső, az őrült powerupok és akciók, a változatos kasztok és járművek mind az eddigi legfurább BF-epizódra emlékeztetnek – de reméljük annál tovább húzza majd. A játék alapból VR-támogatással jelenik meg az év végén.
Xing: The Last Beyond
Kicsit elvont kalandjáték, sokkal inkább a Myst és a Pneuma, mintsem a hagyományos point and click stílusban. Az idegen tájak néhol logikátlannak tűnő működési módját kell kitanulnunk, kitapasztalnunk a továbbjutás érdekében.
Még több erről…