Éleződni látszik a japán és az amerikai konzolóriások közti verseny. A Sony tegnap egy konferencián mutatta be a Pro névre keresztelt, felturbózott PlayStation 4-et , így a szakma egyből a Project Scorpiót egyelőre talonban tartó Microsoftra vetette vigyázó szemét. Sokat nem is kellett várni az Xbox atyjainak reakciójára: Albert Penello, az Xbox produkciós és stratégiai igazgatója a sajtótájékoztató vége után gyakorlatilag azonnal megkönnyebbülésének adott hangot: egy Polygonnak adott telefonos interjúban gyakorlatilag azt mondta el, hogy a PlayStation 4 Pro eltörpülhet a jövő év végén megjelenő Xbox One Scorpio mellett.
„Rendkívül elégedett vagyok az általunk hozott döntésekkel” – kezdte Penello „közép-generációs” konzolfrissítésükre, a Project Scorpio munkacímen futó új Xbox-ra utalva. „Ahogy a Sony, úgy mi is a 4K-ba fektetünk be, ebben látjuk a konzolpiac jövőjét. És aki ismer minket, az tudja, hogy szeretjük tovább bővíteni a hardvereink kapacitását.”
Penello nem sokat köntörfalazott – még a kérdést sem várta meg, máris rátért az Xbox One S előnyeire a PlayStation 4 Próval szemben. Úgy fogalmazott, hogy a Xbox One S képességei sokkal teljes körűbbek, mint a PlayStation 4 Próé – „a PlayStation 4 Slimről nem is beszélve”. Ezzel párhuzamosan a Twitteren több Xbox alkalmazott is kifejezte elégedettségét, köztük Aaron Greenberg, az Xbox marketingigazgatója is.
Az Xbox munkatársai azonnal felhívták a figyelmet az új PlayStation 4-ből hiányzó 4K Ultra HD Blu-ray olvasóra, amikor pedig Penellót arról kérdezték, hogy találhatunk-e majd ilyet az Xbox S-ben, a szakember igennel felelt (bár hozzátartozik az igazsághoz, hogy a Microsoft szóvívője azóta úgy pontosított, hogy a vállalat részéről „megvan a szándék”).
A Sony konferencia egyik legnagyobb meglepetése az volt, hogy visszafele is HDR kompatibilissé teszik a már piacon lévő PS4-eket. Amikor arról kérdezték, az Xbox-nál terveznek-e ilyesmit, Penello kitérő választ adott: „Amíg nem tudom pontosan, hogyan oldották meg, azt sem tudhatom, hogy módunkban áll-e valami hasonló megoldást ajánlani a felhasználóknak.”
Most, hogy a Sony kiterítette a lapjait, és megtudtuk, hogy a PS4 Pro 399 dollárnak megfelelő összegbe fog fájni, várható, hogy hamarosan a Microsoft is kirukkol valami konkrétummal. Az Xbox S árazása kapcsán ugyanakkor Penello egyelőre csak rébuszokban beszélt: „Tisztában vagyunk vele, milyen fontos, hogy olyan élményt kínáljunk a felhasználóinknak, amely úgy demonstrálja a Pro és a Scorpio közti jelentős különbséget, hogy közben a játékosok számára elérhető marad.”
Abban viszont biztosak az Xbox-nál, hogy a Microsoft következő konzolja mellett elbújhat majd a Sony frissített hardvere. És bár a konferencián nem esett szó a Pro specifikációiról, a Sony ezután kiadott hivatalos közleményéből kiderül, hogy a Pro grafikai processzora 4,2 teraflopra van belőve. Ez pedig valóban jelentősen elmarad a Scorpio Microsoft által már korábban bejelentett, 6 teraflopos órajelétől – egészen pontosan 43 százalékkal. „A teljesítménybeli különbség hatalmas lesz” – mondta Penello, és ennyivel egyelőre be kell érnünk, amíg a Scorpio egyéb specifikációi ismeretlenek – annyit tudunk ugyan, hogy a memória sávszélessége nagyobb lesz, de azt például már nem, hogy ez több RAM-ot is jelent-e, mint amennyit az Xbox One-ban találunk.
Penello az interjú végén kihangsúlyozta, hogy a Microsoft egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy a Sony egy évvel korábban frissített, mint a Microsoft, hiszen az utóbbi erőfölénye mindenki számára azonnal világos lesz, majd megerősítette, hogy a Scorpio jövőre, a karácsonyi időszakban kerül majd a boltokba.
„Ezt az évet arra szánjuk, hogy a fejlesztők megismerkedhessenek a hardverrel” – magyarázta. És amikor arról kérdezték, hogy a PS4 Prón szerzett tapasztalatok segíthetik-e majd az Xbox-ra fejlesztőket jövőre, amikor a Scorpio megjelenik, Penello így felelt: „Érdekes, hogy a Sonyval egy megállóhoz érkeztünk. A PlayStation Pro mindenesetre kikövezi az utat a 4K-s játékok számára.”
Még több erről…