Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Studios elnöke elmondta, hogy bár a maga részéről élvezte a No Man’s Skyjal való játékot, megérti, hogy a japán jétékosok egy része miért érzi magát becsapva – ennek az oka szerinte a Hello Games PR stratégiájában keresendő.
„Megértem a kritikák egy részét, amelyekkel leginkább Sean Murrayt illetik”, mondta el Yoshida a Eurogamernek. „A szavai alapján úgy tűnhetett, hogy jóval több játékelemet ígért, mint amit a játék a megjelenés napján tartalmazott.”
„Nem volt jó a marketingstratégiája, mivel nem segített neki marketingszakember, annak ellenére sem, hogy végtére is egy független fejlesztő.”
Murraynak számtalanszor felrótták már, hogy többször is említette a játék (nem létező) többjátékos módját, és amikor kiderült, hogy az hiányzik, számos játékos követelte vissza a pénzét a szolgáltatótól, ahonnan a játékot letöltötte (közülük sokan pedig vissza is kapták).
Yoshida szavai abból a szempontból egész biztosan érdekesek, hogy a Sony a megjelenés bőszen vitte hírét a játéknak, ráadásul a fizikai példányok kiadója és terjesztője egy személyben (a digitális PC-s és PS4-es verziókat a Hello Games adta ki), ez alapján pedig felmerülhet a kérdés, hogy a vállalat miért is nem intézkedett a már említett marketingszakemberrel kapcsolatban.
Yoshida azt is elmondta, hogy kedveli a játékot, és izgatottan várja annak további fejlődését: „Sean Murray tovább szeretné fejleszteni a No Man’s Skyt – alig várom, hogy folytathassam az új játékelemekkel bővülő kalandot.”
Murray korábban olyan közelgő újdonságokról beszélt, mint új típusú árhajók, illetve bázisépítés, de az eddig megjelent frissítések szinte kizárólag a hibák foltozgatására koncentráltak.
Yoshida arról is beszélt, hogy a negatív visszajelzések hogyan hatottak a Sonyra és a PS4-ről alkotott képre: „Ami azt illeti, nagyon boldog vagyok a játékkal, amelynek egészen elképesztenek az eladásai, úgyhogy nem én vagyok a megfelelő ember annak elbírálására, hogy ártott-e a játék a PlayStation brand imidzsének. A magam részéről azt gondolom, hogy nem így történt. Sokkal inkább büszke vagyok rá, hogy a rajongók PC mellett PlayStation 4-en is játszhatnak a No Man’s Skyjal.”
A játékról írt tesztünket itt olvashatjátok el.
Még több erről…