Egy darabig ingyenes volt a Metro 2033!


Tudtátok hogy,egy ideig ingyenesen letudtátok szedni a steam-ről a metro 2033-at?
Úgy karácsony környékén volt egy ilyen akciója a THQ-nak, hogy ha lájkoltad az oldalukat akkor kaptál egy kódot tőlük,ami szerintem szép gesztus volt a cég részéről.
Azonban,ahogy elkezdtem vele játszani megértettem miért volt ez a nagy lelkűség.
A program tele van bugokkal,amit a patchekkel sem javítottak ki.
És több idegesítő dolog van benne,például hogy a fegyvered nincsen alapból megtöltve.
Ez lehet triviálisnak hangzik de mikor rád ugrik egy démon hogy kitépje a szívedet és te lőnél rá mint az állat, már nem lesz olyan triviális.
A fegyver töltési idő legalább 15 másodperc, ez alatt 2x megesznek,nem értem hogy gondolhatták ezt komolyan,főleg könnyű szinten.
Ez a másik dolog,könnyű szinten játszom,de nem érzem könnyűnek.
Ugyanúgy szitává lőnek percek alatt,mintha csak közép szinten játszanék.
Az ellenfelek gyorsan reagálnak, szinte azonnal tudják merre vagyok és vég nélkül tüzelnek,mintha csak nekik nem is kéne tölteni a fegyvert,kifogyhatatlan töltényük van,miközben te spórolgatsz,próbálsz pontosan lőni.
A másik hatalmas probléma hogy a játékban nincsen térkép,csak egy iránytű mutatja merre menj,amivel nem leszel kisegítve hiszen folyton félre fog navigálni,szóval akkor lesz pont hasztalan mikor kellene.
Nincs benne mentés sem,csak checkpoint-ok vannak,ennek a döntésnek az okát viszont egyáltalán nem értem.
A sok olyan régi játékot tudok felhozni, ahol lehetett menteni és onnan folytathattad, ahol abba hagytad.
Szóval a kérdésem az lenne, hogyha régi játékoknál ezt képesek voltak megoldani,akkor az újak miért szarják le ennyire a játékosokat?
Mert hát a checkpoint konkrétan leszarja, ha kinyírtál a következő ellenőrzési pont előtt pár száz ellenfelet.
Ha valami gond van(pl. lezuhansz, beakadsz,elveszted azt az embert aki vezet)oda fog vissza rakni ahonnan elindultál és ölheted meg az ellenfeleket újra.
Ez nagyon szórakoztató dolog,főleg akkor mikor vagy már 10x-re halsz meg.
Azért ne legyünk teljesen igazságtalanok vannak pozitívumok s a játékban.
Például hogy törekedtek a realisztikusságra,vagyis a felszínre menve és egyéb helyeken gázmaszkot kel felvenni,különben csökken az életerő,a fizető eszköz pedig a töltény,zug piacok vannak a metróban,lövéskor figyelembe kel venni hogy a fegyver elhúz,másfelé lő szóval a hangulat megvan.
Ha már hangulat, meg kell említenem hogy az orosz szinkron valami fenomenálisan sikerült.
Bár legtöbbször angolul beszélnek,orosz akcentussal,ami néha igen zavaró tud lenni, lévén hogy Oroszországban játszódik a történet,akkor meg miért beszélnek angolul?
Akkor most jöjjön a játék fő achilles sarka a grafika.
Szerintem elég ronda ha azt vesszük hogy egy 2010-es játékról van szó….
A karakterek nincsenek eléggé kidolgozva, a kis tereken több egyforma emberrel is találkozhatunk,objektumok bele érnek egymásba,néha le látni a világ alá stb.
Nehéz ezt elmagyarázni, javaslom nézzetek meg róla egy gameplay-t, hogy ti is lássátok nem lehet komolyan venni.
Ha már karakterek, legtöbbször eléggé sablonokat kapunk,többnyire: „én vagyok a fasza csávó, kinyírok mindenkit” jelleműek és ritkán hajlandóak segíteni téged a küldetés során.
Többször hallom azt tőlük hogy: „megcsináljuk,sikerülni fog”,közbe meg csak én fogom meg csinálni és talán sikerül,mert ugye egyedül kissé nehézkes.
Hát egyenlőre ennyi jött össze így első játék élményre, a játék nem vészesen rossz.
Igazából ha 0-10es skálán kellene értékelnem,úgy hogy a 0 a Herby által bemutatott Car Star Race és a 10 az általam legjobban kedvelt játék ami a Pokoli Szomszédok 1és Pokoli szomszédok 2
Akkor azt mondanám hogy egy olyan 5-öst megérdemel, mert azért néha-néha vissza húzza az embert játszani.
Ennyi lenne mára akinek kérdése van posztoljon egy kommentet.


Vélemény, hozzászólás?