A Daybreak Games kiteregette a kártyáit, és a tudomásunkra hozták mindazokat a változásokat, amelyeket a DC Universe Online harcrendszerében eszközölnek majd. A legfontosabb módosítások a DCUO fórum tanulsága szerint a következők:
- A combat rating differential rendszer megszüntetése
- A finomítása annak, miként lehet stat-okat nyerni a kakarekterekhez az élútjuk során
- Újraosztása annak, honnan lehet statokat szerezni
- A stat irányította képességpontok átalakítása
A Combat Rating Differential lényege, hogy az aktuális szintünkhöz igazította az ellenfeleink szintjét, ami elméletben többé-kevésbé jól működő megoldás (lásd a Bethesda-féle Oblivion-t), a gyakorlatban sokszor eredményezte azt, hogy a játékosok túl gyengének érezhették a karaktereiket egy-egy újabb rész elindításakor. Ennek a rendszernek az elhagyása azt is jelenti, hogy a statok logikusabb módon nyerhetőek meg, ahogy a modok vagy a képesség pontok.
Az új rendszerben a képességeket szintlépéskor lehet megnyitni, és a játékosnak kell eldöntenie, hogy mely képességeket akarja használni, és melyeket nem. A harc is egyszerűsödik, mert kikerülnek a képből a Midrange, az Advanced Mechanics és a Weapon Mastery Criticial hits funkciók. Ezeket nem helyetesíti semmi, egyszerűen azért nem, mert az új rendszerben maguk a képességek elég erősek lesznek, így nincs szükség extra sebzésekre.
Elméletileg a fenti változások miatt a játék sokkal hozzáférhetőbb, könnyebben megérthető lesz az újoncok számára, a veteránok pedig kéjes mosollyal az arcukon építgethetnek maguknak valóságos félisteneket. A foltot Stat Matter Update-nek nevezik, és a megjelenéséről, klasszikust idézve annyi tudható csak, hogy akkor érkezik, ha elkészült.
A DC univerzumában játszódó,free-to-play MMO 2011-ben jelent meg PC-én, azóta pedig ellátogatott PlayStation 3-ra, PlayStation 4-re, legutóbb pedig Xbox One-ra.