Szinte hihetetlen, de továbbra is gőzerővel folyik az elképesztően nagy sikert aratott független játék, a Mount & Blade folytatásának a fejlesztése, és remélhetőleg hamarosan már a saját szemünkkel – kezünkkel, egerünkkel, kinek mi tetszik – kipróbálhatjuk majd, hogy milyen érzés a sötét középkorban egy kis senkiként indulva, elképesztő harcokat megvívva egy királyság uralkodójává válni, vagy elbukni a próbálkozás közben. Az alkotók most kiadtak egy igen hosszú videót a programból, amelyben ezúttal egy ostromot élhetünk át, de nem támadóként, hanem védőként – és a mozgóképből kiderül, hogy ez is legalább annyira szórakoztató, és a program keretein belül látványos lesz, mint, ha mi magunk próbálnánk meg bevenni egy kastélyt a rohamozók élén:
Bár laikusként, és az első részt nem ismerőként talán csak egy nagy, színes katyvasznak tűnhet a játék, valójában már az első Mount & Blade is fantasztikus program volt: a 2007-ben, a TaleWorlds fejlesztésében és a Paradox kiadásában megjelenő szoftver fogta a klasszikus sandbox receptet, és megbolondította egy ránézésre egyszerű, de mégis elképesztően komplex harcrendszerrel, valamint azzal, hogy az ember nem csak saját magát, de akár egy komplett sereget is irányíthatott közben. Az elsőre bonyolult szisztémába ráadásul szép fokozatosan vezették bele a játékost (aki eleinte csak pár fő élén, kisebb csetepatékban vett részt, később pedig már komplett várostromokat is lebonyolíthatott, több száz fő élén), és megbolondították az egészet egy csipetnyi szerepjáték elemmel. A végeredmény nem csak egy tényleg fantasztikus játék lett, amely több kiegészítést is kapott (többek között a multira kihegyezett Warbandet), de egy jelenség is, köszönhetően az elképesztő modtámogatásnak, amely miatt többek között a teljes Gyűrűk Ura trilógiát, és akár a Trónok harcát is volt lehetősége átélni a bátor próbálkozóknak.
A Mount & Blade II: Bannerlord valamikor idén érkezik PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re is, ha hihetünk az előzetes terveknek.