No Man's Sky – kiszivárgott néhány részlet a megjelenés előtt

Ugyanaz a felhasználó, aki 1300 dollárt fizetett azért, hogy már a megjelenés előtt megkapja a No Man’s Sky-t most megosztotta a világhálón a tapasztalatait. Vannak lehangoló és pozitív részletek is közöttük.

A Hello Games felfedezésre építő túlélőjátékáról, a No Man’s Sky-ról sokáig csak azt hallhattuk újra és újra, hogy hatalmas (értsd: HATALMAS) lesz és több emberöltő is kevés lenne rá, hogy minden, procedurálisan generált bolygóját felfedezzük. Csak a fantáziánk szabhat határt annak, hogy mi mindent megtehetünk benne, legyen szó harcról, kereskedelemről és bányászatról vagy éppen a túlélésről. Egy daymeeuhn nicknevű játékos azonban képtelen volt várni az augusztus tizedikei PlayStation 4-es és augusztus 12-én esedékes PC-s megjelenésre, inkább kifizetett 1300 dollárt, hogy előbb kézhez kaphassa a címet. 

A felhasználó rögtön el is kezdte gameplay videókkal megbombázni a világhálót, azonban a Hello Games alapítója, Sean Murray szépen megkérte őt, hogy ne rontsa a játékélményt. Daymeeuhn érezhetően vissza is vett a lendületből és eltüntette a felvételeket és azokat az írásait, amik esetleg élményrombolók lehetnek, azonban a redditen megosztott néhány olyan gondolatot is, amik nem spoileresek, viszont roppantmód érdekesek. Ilyen az az apró részlet is, hogy bár Murray korábban azt nyilatkozta, hogy 40-100 óra alatt lehet elérni a No Man’s Sky galaxisának középpontját, amely lényegében a játék célja, a felhasználó szerint ez inkább nagyjából 25-30 órára rúg, amit úgy teljesíthetnek ennyi idő alatt a játékosok, ha egy könnyen hozzáférhető erőforrás (Atlas Stones) eladásából üzemanyagot vásárolnak. 

Többen megvádolták azzal, hogy biztosan figyelmen kívül hagyta a játék legtöbb lehetőségét, csakhogy végigrohanhasson rajta, azonban emberünk elárulta, hogy számos dologba belekóstolt abból, ami az útjába akadt, hogy megtörje a monotonitást, noha azt elismeri, hogy nem próbált ki mindent (mint a tenger aljára való leúszás vagy egy űrállomás felrobbantása).

Daymeeuhn hozzátette, hogy míg az űrruha fejleszthető, addig az űrhajóra ez már csak felületesen igaz, ezáltal mindösszesen annyi tárgy lehet nálunk, amennyit az űrruha elbír, ez pedig fájóan kevésnek bizonyult. Furcsának találta azt is, hogy a rendszer a lakatlannak titulált bolygókra is generált élővilágot, valamint rengeteg buggal találkozott, sokszor az volt az érzése, hogy nem egy teljes, hanem egy béta fázisú játékkal játszik. 

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=7AVmI73va4g]

Bár úgy tűnhet, hogy a felhasználó csalódott, tulajdonképpen nagyon is elégedett, ugyanis az egekbe magasztalta a No Man’s Sky egyes részeit. Szerinte az űrutazás piszkosul szórakoztató, meglepte őt, hogy a bolygók mennyire változatosak és üdítően sokfélék, soha nem tapasztalt ismétlődést. Tökéletesnek találta a játék hangvilágát is, a legjobbak közé sorolta.

Bár felhívta rá a figyelmet, hogy az élménybeszámolója nem minősül részletes tesztnek, sok játékos mégis készpénznek vette az elhangzottakat és máris azzal vádolják a fejlesztőcsapatot, hogy hazudtak a marketing során nekik a játék tartalmairól. Szerintünk egy játékos véleménye helyett inkább döntsétek el magatok, hogy vállalkoztok-e a nagy kalandra, vagy sem, de az tagadhatatlan, hogy a No Man’s Sky-ban hatalmas a potenciál. 

Közzétéve:

Hozzászólás