PlayStation VR – ennyi tér kell neki


Még ha csak ülve is használjuk, a PlayStation VR-nak akkor is kell hely a szobában, hogy rendesen működjön.

Közeleg a PlayStation VR októberi megjelenése, de van még néhány dolog, amit nem tudunk a virtuális valóság eszközzel kapcsolatban. 

Nem tudtuk például azt sem, hogy nem mindegy, mekkora szobában játszunk, és hogyan rendezzük be azt. Egy Oculus Rifttel leülhetünk a gép elé, nem szükséges, hogy a mélységérzékelő szenzortól messze legyünk, a HTC Vive-nak viszont kell kb. 2×2 méter, de az teljesen érthető, mivel a demók nagy részében egy virtuális szobában mozgunk.

Mint az egy promóciós anyagból kiderült, a PSVR esetében a játéktér vége és a kamera között összességében kb. 3 méternek kell lennie, és a játéktér, aminek a közepén ülünk, 1,9 méter széles kell hogy legyen. A kamera és a játékos közti minimális távolság 0,6 méter. 

A brossúrán azt javasolják, a játékidő nagy részében maradjunk ülve, és ha valamelyik játékban menet közben fel kell állnunk, lehet, hogy meg kell igazítanunk a kamerát, hogy egész testünket lássa. Meglátjuk, mennyire lesz ez kellemetlen. 


Vélemény, hozzászólás?