Az elmúlt napokban tehervonatnyi információ látott napvilágot a Star Wars Battlefront 2-vel kapcsolatban, a játék multiplayer részéről viszont még nem esett sok szó. Na, ez a kijelentés eddig volt érvényes, ugyanis a nemrég megtartott Star Wars Celebration rendezvényről, valamint pár fejlesztői Twitter posztból is kiderült egy halom információ a többjátékos módról.
A rendezvényről kiszivárgott információk egy zárt tájékoztatóról származnak, melyen a DICE elmondta, hogy sok mindenen változtatni fognak. Például a 2015-ös játékban használt hős-, tárgy-, és járműfelszedős rendszer nagyrészt ugrott, ehelyett nem tudni, hogy pontosan mi lesz, de a Battlefield 1-hez hasonlóan a Battlefront 2-ben is bele lehet majd spawnolni a járművekbe, amelyekkel fel-, és leszállni sem tudunk. Néhány tárgy azért felszedhető marad, mint például a Smart Rocket.
Az előző résszel kapcsolatos egyik legnagyobb kritika annak harcrendszere volt, amelyet sokan túl könnyűnek és gyorsan megunhatónak találtak. A folytatás itt is sok mindenben változtat, például célozva (aim down sight) jóval pontosabbak lesznek a fegyverek, így jobban meg fogja érni azt is használni, mintha csak mindig csípőből tüzelnénk. Úgy általában a sugárvetők elsajátítása nehezebb lesz, a fegyverhasználat hasonló lesz a Battlefield 1 rendszeréhez, de annál valamivel könnyebb.
Elbúcsúzhatunk a partnerrendszertől is, valami lesz helyette, de még nem tudni, hogy micsoda.
A Battlefront 1 esetével szemben gyakran támasztott másik kritika a fejlődési és személyre szabási rendszerek hiányosságát érte, de ezúttal ezen a téren is jelentős változásokra számíthatunk. Minden karakterosztálynak, járműnek és hősnek saját fejlődési útja lesz, melyeket egyesével lehet majd kifarmolni. A kozmetikai személyre szabás is jelentős lesz, az ezekhez szükséges tárgyak némelyike pedig a játékmenetre is hatással lesz.
Twitteren a DICE-os Dennis Brannvall megerősítette, hogy a Battlefront 2 multiplayer része az előző részhez hasonlóan dedikált szervereket kap. Azt is elárulta, hogy a második rész osztályrendszere nem fog olyan szintű szabadságot biztosítani, mint a Battlefront 1 Star Card rendszere, kiválasztott karakterünk viszont sokkal jobban személyre szabható lesz. A fegyverekkel kapcsolatban annyit osztott meg, hogy egyfajta újratöltést és lehűlést kombináló mechanikájuk lesz.
Christian Johannesen játéktervező pedig arról írt, hogy a Battlefront 2 80 dolláros Elite Trooper Deluxe Edition kiadásához tartozó plusz tartalmakat bárki feloldhatja a játékmenet során, ebbe beletartoznak a korábban már bejelentett Trooper osztályok (Heavy, Officer, Assault, Specialist) fejlesztett képességei is.
A Star Wars Battlefront 2 november 17-én fog megjelenni Xbox One-ra, PlayStation 4-re és PC-re. A játékról eddig kiderült további információkról itt olvashatjátok el összefoglaló írásunkat.
Még több erről…