San Andreas Androidon


Itt az ideje, hogy beszélgessünk a Rockstar Games egyik kultikus játékáról , a GTA San Andreasról (továbbiakban S. A.),melyet most kiadtak Android platformra. Nyilván, magáról a világról rengeteget lehetne beszélni, de felesleges, mert alig van olyan tinédzser, aki nem ismerné a S. A. világát, vagy, hogy mi is ez a világ pontosan.
Így hát, úgy vélem, a beszámolómat az Android verzióra, és a rajta végrehajtott módosításokra kell szűkítenem.
Kezdjük a jó dolgokkal:
A történet és a küldetések, továbbá a térkép is pontosan ugyanaz, mint a játékban.
A karaktereket pont ugyanolyan jó hallgatni, mint a PC-s verzióban, szóval a hangulat megmaradt.
Na, de az irányítás…
Az az istenverte irányítás tönkretesz mindent.
3 fajta irányítási mód közül választhatunk, melyből inkább csak 2 említésre méltó.
Ez a 2 az analóg és a nyilak.
Ezekről képet itt találtok.

A játék működésre bírása sem egy egyszerű folyamat, de beszéljünk inkább az irányításról.
Képzeljétek el azt a szituációt, amikor a kocsi egyszerűen képtelen egy centit is egyenesen menni, és üldözésnél képtelen vagy úgy korrigálni, hogy a helyes irányba álljon.
Ha lassan mész, mondjuk ilyen 5-10 km/h-val, akkor tudsz úgy ahogy gyorsan menni, de egyébként a legjobb amit tehetsz, hogy előveszed a billentyűzeted és azzal játszol.
Ugyanis a játék rendelkezik billentyűzettámogatással és WASD-vel kiválóan lehet irányítani, és a játékélmény máris hihetetlenül megnő.
Mármint, konkrétan ég és föld a különbség, a normál irányítás és a billentyűzettel való irányítás között.
Ugyanakkor szem előtt kell tartani, hogy ez egy alapvetően mobil platformra írt játék, és nem hiszem, hogy bárki hordozna magával az útja során, a mobilja mellé még egy billentyűzetet is.
Meg kicsit hülyén is néz ki, ahogy a billentyűzetet az öledbe veszed a metrón, a telefonoddal a kezedben meg játszol.
Kicsit sem feltűnő, á…
Én tudom, hogy borzasztó nehéz összehozni a jó irányítást mobilon, de akkor bármennyire is jó a játék, nem kell mobil platformra portolni.
Így nem!
Konkrétan a 3. küldetésnél, ha nem tudod megszokni az irányítást a billentyűzet nélkül, vért fogsz hugyozni.
Billentyűzettel 15 perc alatt, elsőre teljesítettem a küldetést!
Nagy hátránya a dolognak, hogy 1 óra játék a 100%-os aksit 13%-ra merítette, a billentyűzetes mókával együtt.
Ja, arról meg már ne is beszéljünk, hogy borzasztóan izzasztja a vasat.
Majdnem forró volt a telefonom 1 óra után, szóval érdemes lenne rászánni az időt az optimalizálásra.
Egyébként a játék közepes grafikán és közepes látótávolságon akadásmentesen futott, ami mindenképpen pozitívum.
Egyébként, ha a grafikát felhúzom maxra, nagyon nagy lagot tapasztalok, nem tudom, vajon milyen hardver szükségeltetik, hogy elfusson fullon?
Kicsit durva, hogy egy PowerVR SGX544MP grafikus processzoron laggol a játék. Tudom, nem egészen mai darab, de nem mondhatjuk rá, hogy egy öreg szar, ez egy középkategóriás videógyorsító.
A látótávolság csökkentése néha kifejezetten idegesítő következményekkel jár, például nagy sebesség esetén, mikor az orrod előtt tölti be a forgalmat.
Apropó, ha már technikai részletek.
A játék nagyjából 3,5 GB-ot (!) eszik meg a telefonunk tárhelyéből, ami egyáltalán nem kevés.
Megkockáztatom, hogy legalább akkora a mérete, mint a PC-s verziónak, bár ezt nem állítom biztosra.
Mindenesetre, ezt egy kicsit túl nagynak tartom.
A legtöbb telefonnak, 4 GB az össz. belső tárhelye, és ez nem olyan alkalmazás, amit áthelyezhetsz csak úgy az SD kártyádra, mert ennek a memóriából kell futnia (Android/obb könyvtár).
Abban az esetben megoldható a dolog, ha letiltjuk a belső romot, de az Isten szerelmére, ne kelljen már trükközni egyetlen játék miatt.
A játék RAM használata kicsit nagy, de nem vészes.
Nálam, ha minden ki van lőve (1 GB össz RAM-om van), akkor a telefon 56%-on van.
A játék futtatása közben ez a szám 80%-ra ugrik.
Tehát, abban az esetben, ha te 512 MB RAM-mal rendelkezel, le se töltsd…izé, vedd meg a játékot, mert nem fog megfelelően futni.
Mi van még?
Ja, igen.
Azt elfelejtem említeni, az irányításnál, hogy a többi gombot igyekeztek egyszerűsíteni és azok jól is sikerültek, csak mikor kanyarodni kell egy járművel, na, az már problémás.
Összességében én ezt egy közepesre értékelem, mert tényleg visszaadja a SA hangulatot, ugyanakkor az olyan tényezők, mint a nagy energiahasználat, az optimalizálatlanság, és a majdhogynem normális módon való irányíthatatlanság, nagyban elvesz az élményből, és ezt semmi sem tudja igazán kompenzálni.
Egy játéknál a 2 fő szempontot kell szem előtt tartani, ez pedig az optimalizáltság és az irányítás.
Ha ez nincs meg, onnantól már csak lejjebb vezet az út.


Vélemény, hozzászólás?