TGS PRÓBAKÖR: Resident Evil 7 VR


A Capcom a lehető legjobb taktikát választotta a Resident Evil 7 promózásához: a főjátékból szinte mindent titkolnak, ám mégis játszható demókkal kényeztetik a nagyközönséget. Az E3-on debütált első demó furcsa élmény volt, hisz azt kifejezetten a játék hangulatának prezentálására készítették, az a Resi 7-ben nem fog szerepelni. A második demó Lantern névre hallgat, hisz annak központi figurája egy kétes mentális egészséggel rendelkező, rémesen világító lámpással mászkáló hölgyemény – ezt a Gamescomon is ki lehetett próbálni, de most a Tokyo Game Show-n egy kicsit újabb verziót mutattak be ebből, ráadásul VR-ben.

Így aztán ismét magamra pakoltam a PSVR-t (más VR-technológiát nem támogat a játék), és alámerültem a Resident Evil 7 egyik melléksztorijában. Igen, a központi történetből még mindig nem tudunk szinte semmit sem; a Lantern ott egy kibontható extra fejezet lesz, egyike a legalább féltucat ilyen plusz mesének, melyek más-más főszereplőket és helyszíneket használnak. Nem tudjuk pontosan, hogy ezek miként illeszkednek majd az alapjátékhoz, de ha a Lanternből lehet ítélni, akkor panaszkodni nem fogunk.

Az első demóval ellentétben itt nem csupán a horror legenyhébb változatát kapjuk meg: itt nem becsapódó ajtók, az elsötétedő szoba, a véres-csótányos helyszín miatt kellett rettegni, hanem a fent már említett banyától. És így már végre jól működött a Resi 7, végre volt ellenfél, volt kihívás, volt feszültség. Történet mondjuk pont nem akadt: megkapjuk az egyszerű parancsot („ne hagyd, hogy utolérjen!”), és ettől Mia nevű karakterünk menekülni kezd, természetesen egyenesen a leggyanúsabb, legfélelmetesebb faház felé, amihez csak valaha szerencsénk volt.

Itt bent aztán macska-egér párharccá alakul a dolog; néha az Alien: Isolation, máskor az Evil Within rejtőzködős-menekülős szakaszai jutottak az eszembe. Az előbbiből ismerős az egyetlen, lassan mozgó, de szemkontaktus esetén elkerülhetetlenül halálos ellenfél és az általa keltett iszonyú feszültség, az utóbbiból pedig a statikus környezet, a bestia fix útvonala, no és a félig realisztikus, félig horrorisztikus környezet. A rejtőzködés VR-ben még jobban működött, félve lestem át egy törött redőny rései között, óvatosan, az árnyékokat figyelve követtem az undorító fenyegetéseket sikoltozó, állandóan köpködő nőt.

Mi lapul az ajtó mögött?

Az egy egyszerű fejtörőt (egy fura alakú tárgyat kellett addig forgatni, amíg annak árnyéka nem formázott pókot) és siker esetén tulajdonképpen akciómentes játékmenetet tartalmazó demót bemutató Capcom-alkalmazott szerint nem feltétlenül ez lesz jellemző a fő játékra, hiszen korábban kikerült információk alapján tudjuk jól, hogy ott lesz hagyományos akció is. Attól azonban a látottak alapján nem kell félni, hogy a Capcom ismét valami buta akcióorgiát készül elénk tenni. Nem, itt az igazi horror készül visszatérésre! Talán még inkább, mint eddig a sorozatban bármikor – bár azért, hogy e téren ténylegesen ítélkezhessünk, azért megvárnánk a végleges játékot, Ethan minden bizonnyal szörnyűségekben gazdag kalandját.

A VR-verzió kicsit javult az E3 óta, egyrészt a tempó kicsit fürgébb lett (még mindig a fejmozgatással kanyarodunk, de ha ez lassú, a jobb analóg karral 30 fokos ugrásokkal tudunk gyorsabban forgolódni), másrészt a térhatás is kicsit jobb lett. Igaz, a játék továbbra sem feltétlenül lenyűgöző technikai szinten, de a hangulat így is fenomenális, és az jóval többet nyom a latban.

Érdemes amúgy mindenkinek (újra?) letöltenie a PS4-es demót, azt ugyanis a Capcom frissítette és új helyszínekkel, tárgyakkal tette teljesebbé – néhány korábban semmire nem jó tárgy is szerepet kapott a Twilight fantázianévvel ellátott új verzióban.

A Resident Evil 7 január 24-én jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.

Még több erről…


Szólj hozzá!