Titanfall 2: az első részletek a kampányból

A Titanfall 2 multiplayer részlegéről már elég sok mindent megtudhattunk, hiszen a fejlesztők számos videót megmutattak már belőle, beszéltek a technikai háttérről, sőt, az E3-on már ki is próbálhattuk a többjátékos csatákat. A játékot hegesztő Respawn Entertainment azonban már fél évvel ezelőtt beharangozta, hogy egy történet-orientált és igen nagyszabású egyjátékos módot is összehoznak a folytatásra, amiben elmesélnek majd mindent, amire az első részben nem volt lehetőségük. A stúdió eddig csak keveset árult el a sztorimódról, most azonban számos videóval és érdekes információval rukkolt elő nagy megelégedésünkre.

A Titanfall 2-ben a Militia egy gyalogos katonáját, Jack Coopert irányítjuk majd, akinek minden vágya, hogy egyszer saját titánjával indulhasson harcba. Jack álma gyorsabban valóra válik mint gondolná, ám nem éppen a legideálisabb körülmények között. Az ellenséggel megvívott első csatát követően ugyanis az lesz a feladatunk, hogy energiaforrást szerezzünk egy működésképtelen BT-7274-es harcirobot beindításához. Miután megtaláljuk és installáljuk cuccot, a mech életre kel, a neuro-összeköttetésnek köszönhetően pedig átvehetjük felette a kontrollt.

Ugyanakkor ne gondolja senki, hogy innentől kezdve a robot pilótafülkéjében kuksolva haladunk végig a sztorin, a Respawn ugyanis szerette volna ennél egy kicsit változatosabbá tenni a játékmenetet, így a titánnal és a gyalogosan vívott csaták egyaránt fontos részét képezik a kampánynak. Sok helyütt Jack mozgékonyságára és kisebb méretére lesz szükségünk ahhoz, hogy teljesíthessük küldetésünket: lesz például amikor a falakon futva kell átszökellnünk szakadékok felett, máskor pedig jetpack-et kötünk a hátunkra, hogy eljussunk elérhetetlennek tűnő helyekre, ami a BT-7274-esben ülve tényleg lehetetlenség volna.

Emellett Jacknek szorosan együtt kell működnie titánjával bizonyos szituációkban, Justin Massongill, a SIEA közösségi koordinátora például elárulta a PalyStation Blogon, hogy lesz a történetnek egy olyan pontja, amikor hőseink zsákutcában rekednek, az egyetlen továbbjutási lehetőség pedig több száz lábnyira van tőlük. BT ekkor felajánlja, hogy nemes egyszerűséggel elhajítja Jacket a szabadulást jelentő távolságra… Hogy erre miként reagálunk, az a mi dolgunk lesz, ugyanis a program felajánl majd ezekben a döntési helyzetekben két választási lehetőséget. Persze a dialógusopciók nem lesznek olyan mélyen integrálva a játékmenetben, mint mondjuk a Mass Effect vagy egy Telltale alkotás esetén, de érdekes újdonságként fűszerezik meg a programot. Sok esetben például éppen humorral, hiszen a fent említett szituációban hezitáló Jack számára BT kifejti, hogy 64% az esély arra, hogy sikerül a dobás, és ha megkérdezzük tőle, hogy mi a helyzet a maradék 34%-kal, akkor készségesen ecseteli a rosszul elsülő akció várhatóan katasztrofális végkimenetelét.

Ezzel a személyesebb, közvetlen hangvétellel szeretnék a Respawn fejlesztői és történetírói ellenpontozni egy kicsit a nonstop akciót, ami természetesen nemcsak a pörgős és jó értelemben vett módon kaotikus multiplayer csatáknak, hanem a tartalmasnak ígérkező kampánynak is a meghatározó részét képezik.

A Titanfall 2 október 28-án jelenik meg PC-re, Xbox One-ra és PS4-re.

Még több erről…

Közzétéve:

Hozzászólás