Több játék is jobban fut az Xbox One S-en, mint elődjén

Bár ezt a változatot még nem a teljesítménynövekedéssel próbálta eladni a Microsoft, az Xbox One S valamivel több számítási kapacitással bír, mint az eredeti, 2013-ban piacra dobott modell, amit némelyik játék ki is használ.

A Gears of War 4 fejlesztését vezető Rod Fergusson már az Xbox One S bejelentésének másnapján elhintette, hogy a kisebb konzol valamivel erősebb az eredetinél. De most, hogy megjelent az első adag az új gépből, bárki kipróbálhatja, mennyivel is turbózta fel a gépet a Microsoft.

A pontos számok tekintetében így állunk a Digital Foundry mérései szerint: az eredeti Xbox One GPU-jának 853 MHz-es értékét 914-re emelték, ahogy a memória adatátviteli sebessége is nagyobb az Xbox One S esetében, 204-ről 219 GB-ra másodpercenként. Ez azt jelenti, hogy több játék esetében – beleértve a visszafelé kompatibilitás segítségével futtatott 360-as címeket is – valamivel jobb framerate-et érhetünk el, illetve a teljesítmény függvényében a felbontást állító játékok általában magasabb minőségben renderelnek a kép felskálázása előtt.

A különbség ezzel együtt egyáltalán nem drámai, a legnagyobb különbséget a maximum 60 FPS-re képes Project CARS produkálta, de a Digital Foundry tesztje alatt itt is csak másodpercenként kilenc képkocka volt a legnagyobb mért eltérés. A Batman: Arkham Knight és a Rise of the Tomb Raider esetében például megegyezett a frame rate, viszont ritkább volt a screen tearing jelensége.

A gyárilag túlhúzott GPU viszont nem minden játék esetében vet véget a szaggatásnak, így például a Fallout 4 nagyjából megegyezően futott mindkét Xbox One változaton, hiszen ezt a játékot inkább a CPU kapacitása fogja vissza. A mérések tehát alátámasztották a Microsoft hivatalos álláspontját, miszerint a megnövelt teljesítmény nem elég jelentős ahhoz, hogy ezzel reklámozzák az Xbox One S-t.

Ti megfontolnátok az Xbox One cseréjét az S modellre a plusz teljesítmény miatt?

Közzétéve:

Hozzászólás